Adverteren - maar dan online
Een gedegen zoekwoorden onderzoek – dat is en blijft de basis voor een succesvolle online marketing strategie. Daarnaast is het van belang dat uw webshop of website gericht is op interactie en conversie. Wanneer de bezoeker na klikken op de advertentie namelijk niet vindt wat hij/zij zoekt, haakt men alsnog af. Er moet dus rekening gehouden worden met verschillende persona’s die de website bereiken en de flow die ze doorlopen. Met een website of webshop van Motion Pixels kunt u daar sowieso van uit gaan en kunnen we goed onderbouwd aan de slag met zoekmachine adverteren.
Opzetten campagne
SEA – oftewel zoekmachine adverteren – start met het opzetten van campagne’s die bepaalde categorieën vertegenwoordigen. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat u zowel aan de zakelijke als de consumenten markt levert. Beiden groepen moeten dus op verschillende manieren en met verschillende advertenties aangesproken worden. Motion Pixels realiseert een AdWords campagne gericht op uw belangrijkste product of diensten pagina’s. Na het doen van een zoekwoorden onderzoek kiezen we samen de juiste keywords. Dat kan een enkel woord zijn, jullie eigen merk of een korte zin. Hoe specifieker de zoekterm des te meer kans op succes (long tail). Ook kijken we bij het bepalen hiervan naar klikprijs, populariteit (concurrentie) en bereik. We richten u AdWords campagne in op maximale zichtbaarheid en ROI (return on investment). Super belangrijk volgens Motion Pixels: Stel doelen in per maand/kwartaal of jaar en bedenk samen met ons een realistisch budget. Dat budget verdelen we dan zo efficiënt mogelijk over de campagnes.
Monitoren & Bijsturen
Als u AdWords campagne loopt is het zaak om de resultaten te monitoren en de campagne eventueel bij te sturen. Motion Pixels optimaliseert u campagne door zoekwoorden toe te voegen, te verwijderen of zelfs uit te sluiten. Zo blijven alleen de meest relevante advertenties over, terwijl de prijs per bezoeker laag blijft. Ook kunnen we met zoekmachine adverteren snel inspringen op nieuwe producten of tijdelijke acties en kunnen we er voor kiezen om te adverteren in specifieke regio’s. Dat is het voordeel van SEA ten opzichte van organische resultaten – Adhoc aanpassingen zorgen voor resultaat op korte termijn – mits goed uitgevoerd natuurlijk. Het is dus van belang dat Motion Pixels op de hoogte is van uw bedrijfsvoering. Samenwerken en communiceren zijn van belang voor een nog succesvollere Online Marketing strategie. We denken in ieder geval graag een keer vrijblijvend met u mee over de mogelijkheden van Adwords voor uw bedrijf. Laat dus iets van u horen!
Met een maandelijkse rapportage houden we u op de hoogte van de resultaten. Zo maken we steeds inzichtelijk wat de inzet van uw campagnebudget u oplevert.